Z jakim wyprzedzeniem można zamawiać i kupować bilety?
Sprzedaż biletów na pociągi kursujące wewnątrz Rosji uruchamiana jest 90 dni przed odjazdem danego pociągu (to samo dotyczy pociągów międzynarodowych - do Mongolii i Chin). Rzecz jasna, zamówienie można u nas złożyć wcześniej - w takiej sytuacji bilet wykupimy od razu po uruchomieniu sprzedaży.
Czy daje się kupować bilety na bieżąco w czasie podróży?
Teoretycznie tak, ale wszystko zależy od dostępności miejsc. Rosyjskie pociągi, szczególnie latem, mają wysokie obłożenie i w ostatniej chwili może już nie być biletów. Trzeba wtedy czekać na kolejny pociąg albo próbować kupić droższy bilet w wagonie wyższej klasy (zwykle pierwsze rozchodzą się bilety na płackartne).
Czy można zarezerwować u Was bilet, a dopiero później go wykupić?
Niestety, system sprzedaży biletów Rosyjskich Kolei nie daje takiej możliwości. Jeśli ktoś nie jest do końca zdecydowany, wówczas udzielamy informacji o połączeniach, a potem monitorujemy dostępność miejsc w danych pociągach. Gdy zaczynają się kończyć, wówczas informujemy Klienta o konieczności podjęcia decyzji.
Od czego zależy cena biletów na Kolej Transsyberyjską?
O cenie decyduje m.in. kategoria pociągu, klasa wagonu, długość trasy (im dłuższa, tym niższa cena za km), pora roku (np. wiosną i jesienią taniej, a latem drożej), moment zakupu (im wcześniej, tym taniej) oraz okazjonalne promocje. Duże znaczenie mają także aktualne kursy walut.
Co jest zawarte w cenie biletu?
Oprócz prawa do przejazdu i miejscówki pasażer może korzystać z wrzątku w wagonowym samowarze, wypożyczyć u prowadnika szklankę/kubek, szachy, warcaby lub inne gry planszowe. W przypadku wielu pociągów cena biletu zawiera także komplet pościeli (jeśli nie, pościel jest dostępna w pociągu za opłatą). Dodajmy, że w składach wielu pociągów są wagony z dodatkowymi usługami zawartymi w cenie biletów - a do tych usług zaliczają się serwowane do przedziału posiłki, zestaw higieniczny, świeża prasa.
Jak działają bilety elektroniczne? Czy trzeba je wymienić na bilety papierowe gdzieś w rosyjskiej kasie?
Obecnie zdecydowaną większością pociągów można podróżować na podstawie biletów elektronicznych - wystarczy pokazać wydruk takiego biletu lub jego cyfrową wersję np. w telefonie oraz paszport prowadnikowi (konduktorowi) przy wejściu do wagonu. Jednak w przypadku niektórych połączeń kolejowych niezbędne jest zarejestrowanie biletu na rosyjskim dworcu - w automacie samoobsługowym albo okienku kasowym (w takiej sytuacji udzielamy naszym Klientom szczegółowych wskazówek, jak to zrobić).